У мешканців п’ятиповерхівки №3/1 на вулиці Холодноярської бригади в Сумах досі немає теплопостачання. Місцеві кажуть, одягаються у шапки та пальта, сплять під кількома ковдрами, гріються газом та обігрівачами та носять скарги до “Теплоенерго”. Попри офіційний старт опалювального сезону місяць тому, їхні батареї, станом на 27 листопада, залишаються холодними. Чому так – дізнавалися кореспонденти Суспільного.
“Сіль ставлю на підвіконня спеціально щоб вологу забирало. Тому що мокре все, а то хоч не так цвіте. Ото так рятуємось”, – каже Валентина Таптунова.
Жінка понад 40 років живе на п’ятому поверсі. Показує стіни з пліснявою, каже, в кінці листопада у її оселі +14°.
“Та отож вмикаємо обігрівачі і одягаємось – в шапках, куртках, пальтах. Халати одягаємо – все на себе. Спимо під трьома-чотирма ковдрами. Тече постійно, сиро завжди. Це ще протоплюю обігрівачем, а так тече. Зовсім холодні батареї, місяцями навіть холодно і все у квартирі”, – говорить жінка.
Другий рік поспіль люди рятуються електроприладами та газом, розповідає інша мешканка Тамара Веклич. У сусідніх будинках, говорить, тепло є.
“Почалися морози. У нас обмерзають вікна. Ми нагріваємо відра, у нас не тухне газ постійно. У нас велика посудина стоїть, обігріває, що може обігріти. В кімнаті УФО, дуйка. У кожного щось є. У нас надія тільки на “Обленерго” і газопостачальників, доки вони в нас є, в нас буде тепло. Не біжіть до нашого термометра дивитися на температуру, він не показник. Показник один – холодні батареї”, – говорить пані Тамара.
На подвір’ї біля будинку зібралося більше десятка мешканців. Світлана Платонова пояснює, проблема триває другий рік.
“Минулого року я особисто возила скаргу на “Теплоенерго”, до кінця жовтня взагалі не було ніяких ознак тепла в помешканні надають відповідь про те, що не вистачає, начебто, теплої води. До нашого будинку вона не заходить”, – розповідає пані Світлана.
Говорить, знову пише скарги, але після ремонтних робіт тепло в будинок так і не повернулося.
“В цьому році історія повторюється з нового листа. Тепер виявилось, що у нас порив. Гаразд, буває, старі мережі, поламалося. Але, вибачте, кінець листопада. Вже мінус, нульова температура. У будинку мешкає багато людей, в тому числі й похилого віку теж. Зробили, запустили, але не надають ніякої інформації, чому холодно? Вже ж ремонтні роботи провели”, – каже жителька будинку.
Після чергової скарги, говорить Світлана, батареї раптом стали гарячими, але, лише на 45 хвилин.
“Мені відповіли, що за моєю скаргою надавали інспектора на ділянку, але перед тим, як туди вислати інспектора, в оселі з’явилося тепло. На цілих 45 хвилин. Всі до батареї, а батареї гарячі. Всі були в шоці. Вийшли поспілкувалися вниз, подивилися в котельні, в якому стані все знаходиться. Пояснювали нам те, що не вистачає тепер начебто світла і насос не може швидко рухати це тепло по всьому будинку. Але дві доби у нас не було світла, а батареї то теплі, то холодні. Ми почали робити заміри і дивимося, що тиск скаче від одиниці до трьох. Гаразд, немає світла цьогоріч, а три роки війни, що у нас світло було в будинку? І в будинку було тепло”, – каже пані Світлана.
Інша жителька, Ольга Білосвіт додає: “Вони вмикають, коли потрібно. Коли приїхало начальство, вони добавили тиск, щойно начальство поїхало, тиск прибрали. І зовсім холодно тоді”.
Ганна Ященко ділиться, ночує, загорнувшись у все тепле, що має: “Я рятуюся на ніч – овече одіяло, зверху шерстяне покривало і пляшку гарячу до ніг. Оце я так сплю і ще й в теплій піжамі. У мене на кухні +16°. Це плюсова температура на вулиці, а якщо 0-2°, то +14-15°”.
Сантехнік ЖЕКу Микола каже: їхня частина робіт виконана.
“Приходили з “Теплоенерго”, як насоси вмикають, тоді працює опалення. Коли вимикають, все зупиняється. Значить в них причина. Які вимоги до нас були, ми все усунули. Сопло розбирали, задвижку поміняли”, – говорить пан Микола.
За словами сантехніка, причина у нестабільній роботі насосів.
“Щоб постійно працювала підкачка, щоб був перепад. Немає перепаду – що на подачі 5,4, коли вони приходили з “Теплоенерго” було 4,6 і на обратці 4,6. Все, у нас будинок стоїть”, – каже сантехнік.
“Це вже крик душі. Ми маємо платити за обслуговування, за теплопостачання, за тепло в оселях. За наші кошти нам не надають послугу”, – говорить Світлана Платонова.
У “Теплоенерго” ситуацію з відсутністю тепла в будинку №3/1 коментувати відмовились. Суспільне надіслало офіційний запит на інформацію, відповіді чекаємо.