На черговому засіданні Ради безбар’єрності при виконавчому комітеті СМР презентували проєкт місцевого Плану заходів на 2025 – 2026 роки з реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні до 2030 року.

Документ розроблений на основі національного Плану заходів, що затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25 березня 2025 р. № 374-р https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/374-2025-%D1%80#Text, але враховує місцеву специфіку та потреби Сумської громади. У ньому визначені всі напрями безбар’єрності – фізична, інформаційна, цифрова, освітня, суспільна, економічна. До кожного розділу внесено конкретні завдання, терміни їх виконання та джерела можливого фінансування.

Проєкт ще детально вивчатимуть представники громадськості, що входять до складу Ради безбар’єрності, а також керівництво Сумської МВА. Надалі планують провести громадське обговорення цього проєкту документа. Остаточний варіант Плану заходів стане основою для системної роботи на найближчі роки.
Як зазначила заступник голови Ради, заступник міського голови Римма Бикова:
«Якщо кожен зробить свій внесок – від облаштування свого приміщення до підтримки інклюзивних ініціатив громада стане територією, де бар’єри, принаймні фізичні, залишаться в минулому. Навіть без формалізованого плану заходів ми вже працюємо над створенням безбар’єрного середовища: здійснюється адаптація будівель, оновлюються підходи до надання адміністративних і соціальних послуг, зважаючи на потреби людей з інвалідністю, батьків з маленькими дітьми та літніх громадян».
На засіданні також представили проміжні результати щорічного моніторингу та оцінки ступеня безбар’єрності об’єктів структурних підрозділів міської ради та інших громадських об’єктів міста Суми. Цього року критерії оцінювання стали жорсткішими, тож для Сум загальна картина виглядає складнішою. Це пояснюється тим, що навіть одна невідповідність визначеним критеріям може зробити об’єкт «бар’єрним», в той час, як об’єктивно він має вигляд лише «частково бар’єрного».
Моніторинг триватиме до 15 вересня, після чого протягом двотижневого строку такі дані узагальнять. Члени Ради доручили структурним підрозділам міської ради, які входять до її складу, до 10 вересня в обов’язковому порядку надати інформацію щодо своїх приміщень за чек-листом. До процесу моніторингу можуть долучатися представники громадськості.
Сумська міська рада

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *