Сумська міськрада: у когось сталеві, а у когось немає

Як вже повідомлялося раніше, у вівторок вирішується доля «П’ятої»лікарні у Сумах, а саме – хто сяде у крісло директора. Раніше у нас була інформація про те, що Олена Чумаченко, яку призначили на цю посаду і яка з 16 січня має приступити до обов’язків, нібито написала заяву про відмову від нової посади.

І це було б логічно з її боку, адже змінити крісло керівника управління охорони здоров’я СМР на директора лікарні – це своєрідне добровільне пониження на посаді. І ще раз: це було б логічно, адже в КНП «Сумська міська клінічна лікарня №5» вже є в.о. директора. 

Але інформація про відмову пані Чумаченко від посади в 5-й лікарні не підтвердилась. Пані Олена нещодавно вже приїжджала до лікарні подивитися на свій новий робочий кабінет.

Від джерела, яке в Сумах надто відоме, щоб його називати, ми дізналися, що президентська команда у обласному центрі зараз у стані певного дискомфорту. Адже згори прийшла команда «зрізати» всіх керівників, яким нещодавно представники «Батьківщини» продовжили контракти, та, відповідно, щось вирішити із призначенням нової директорки лікарні, яке явно не входило до їхніх планів.

Але Артем Кобзар, який нещодавно вступив на посаду секретаря Сумської міськради, а також голова Сумської міської військової адміністрації пан Олексій Дрозденко ніяк не наважуються виконати це завдання. Ні, не не хочуть, а саме не наважуються! І для цього у них напевно є свої причини. У секретаря ради просто немає таких повноважень, а пан Дрозденко, напевно, після явно незаконного скасування рішення Сумської міськради про створення кластера на базі двох лікарень, не хоче ще і в цій ситуації “наступити на міну”. Адже у нас все ще правова держава і за свої дії треба відповідати за законом.

фото konotop.news

І тут слід віддати належне як Олені Чумаченко, так і Юлії Павлик (керуючий справами виконавчого комітету), яка, за твердженням сумських ЗМІ, і підписала наказ про призначення нового директора лікарні. Залишившись у команді Лисенка, що тріщить по швах, і опираючись чималому тиску з боку великої команди «Слуг» разом з тими в міськраді, хто незважаючи на політичні розбіжності голосує синхронно з останніми, дівчата показують завидну сміливість і наполегливість, демонструючи, що у них сталеві «фаберже», чого не скажеш про їхніх опонентів.

Але на що ці пані розраховують? Навіть якщо припустити, що Олександра Лисенка раптом якимось дивом повністю виправдають або не подовжать відсторонення від посади і він повернеться на робоче місце, особливих змін у політичній розстановці сил та впливу на різні процеси у Сумах уже не буде. Принаймні або до Перемоги, або до виборів.

Що ж до самої Олени Чумаченко, то до цієї пані залишається багато питань. По-перше, вона ж сама ще не так давно дбала про створення кластерів, стверджуючи, що одного для Сум замало. Публікації про це з її фото та експертними доводами були у ЗМІ. Правда, з якоїсь причини вони були видалені, але нам вдалося знайти згадки про них в інших версіях цих же сумських ЗМІ, а саме в Телеграм.

По-друге, якщо вникнути в історію сходження пані Олени кар’єрними сходами та розвитку медицини в Сумах, то питань не буде хіба що в тих, кому все одно, що відбувається в місті. Вона з 2001 року працювала тоді ще у відділі охорони здоров’я СМР. Пройшла трудовий шлях від спеціаліста другої категорії до заступника начальника відділу. З 2017 року очолювала відділ охорони здоров’я із приставкою в.о., а вже з 2020 року стала повноправним керівником управління.

Наразі питання до сумчан: чи задоволені ви ситуацією в системі охорони здоров’я у Сумах? Черги, ставлення, згадайте численні скарги про стан палат, ліжок у лікарнях… Список величезний.

А якщо повернутися до тієї ж «П’ятої» лікарні, то саме за керівництва пані Чумаченко профільним підрозділом Сумської міськради розвивався приватний бізнес сім’ї В’ячеслава Петренка у комунальній лікарні, якою він керував. Що робило управління охорони здоров’я, щоб саме комунальна лікарня, а не приватний бізнес у ній розвивався?

Заради справедливості слід зазначити, що, якщо говорити про приватний бізнес у комунальних лікарнях, зокрема – аптеки, то там звучать різні та досить відомі прізвища. І все це без погодження з управлінням ОЗ СМР?

Також з якоїсь причини керівник управління не ознайомив колишнього директора з відповідним рішенням Сумської міськради про об’єднання лікарень, що напевно є посадовим порушенням і ймовірно вплинуло на те, що кластер так і не було створено. І це після експертних заяв у ЗМІ щодо необхідності його створення!

І навіть той факт, що всі директори комунальних лікарень на контракті, а Петренко його не мав, породжує багато питань до чиновниці.

Не менше питань і щодо тендерів, які проводило управління охорони здоров’я. У якийсь момент у нас навіть було бажання звернутися з відповідною заявою до прокуратури, але поки що це залишилося лише у планах, оскільки збирання доказів, експертиза, яка швидше за все знадобиться, все це – час, якого просто немає, особливо сьогодні, коли йде війна.

Приклади можливих порушень з боку керівника начальника управління охорони здоров’я СМР.

  1. 04.2012 року рішенням Апеляційного суду Сумської області по справі № 1806/2-223/2012, провадження 22-ц/1890/900/12, Петренку В.Ю. було відмовлено в задоволенні позивних вимог і залишено в силі розпорядження міського голови від 30.01.2012 року за № 45 – к «Про зміну істотних умов праці керівникам установ охорони здоров’я комунальної власності територіальної громади міста Суми», згідно якого Чумаченко О.Ю. повинна була виконати розпорядження про зміну істотних умов праці, а саме – провести конкурс на посаду головного лікаря КУ СМКЛ № 5 та укласти контракт з переможцем конкурсу.                    
  2. Рішенням СМР від 19 грудня 2018 року № 4414 – МР 

Начальник ВОЗ СМР Чумаченко О.Ю. видала наказ про переведення головного лікаря Петренка В.Ю. на посаду директора підприємства, при цьому діяла поза межами своїх повноважень, адже призначення мало відбуватися на конкурсних засадах. А саме: пунктом 5 згаданого вище рішення «Про припинення комунальної установи «Сумська міська клінічна лікарня № 5» шляхом реорганізації в порядку перетворення в комунальне некомерційне підприємство «Клінічна лікарня № 5» СМР” на відділ охорони здоров`я СМР було покладено обов’язок призначити керівника саме на конкурсній основі шляхом укладання з ним контракту.

  1. 23 лютого 2022 року було прийняте рішення Сумської міськради за № 2992 – МР “Про реорганізацію комунального некомерційного підприємства «Клінічна лікарня № 5» Сумської міської ради шляхом приєднання до комунального некомерційного підприємства «Клінічна лікарня Святого Пантелеймона» Сумської міської ради.

Чумаченко О.Ю. не попередила директора КНП Клінічналікарня № 5» Сумської міської ради Петренка В’ячеслава Юрійовича про наступне вивільнення.

Скрін з рішення

  1. 24.08.2023 року по справі 592/5961/22 Сумський апеляційний суд відмовив в поновленні на посаду директора 5-ї лікарні Петренка В.Ю. Незважаючи на це, він продовжив виконувати функції директора, і управління не перешкоджало цьому.

Підсумувати все сказане вище хотілося б лише двома питаннями: допоки все це триватиме і чи знайдеться той, у кого не лише з «фаберже» все гаразд, а й ставлення до законності та порядку на належному рівні?

 

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *