Профілактика: У Сумах перевірили магазини на порушення (фото)

Останнім часом від вас, шановні сумчани, надходить дуже багато скарг на магазини, в яких ви придбали зіпсований продукт. Це йогурти, ковбаса, яйця, риба тощо. Хто ж винен у цьому? Магазин або постачальник, який можливо вже привіз зіпсований товар?

З огляду на велику кількість скарг з боку сумчан, представники громадської ради при Управлінні захисту прав споживачів Держдпродспоживслужби в Сумській області, до складу якого входить і наш журналіст Михайло Курочкін, а також експерт з питань розробки та впровадження системи НАССР Олександр Гоман, провели рейд по виявленню порушень в магазинах міста Суми .

Сьогодні перевірка проводилася по вул.Героїв Крут і основна її мета була вказати операторам ринку на їх недоліки і підказати шляхи їх вирішення.

В іншому випадку перша ж перевірка за скаргою будь-якого споживача (!) може вилитися для них в серйозні штрафи від 25 000 гривень і до суми, яка може навіть не покрити і вартість усього товару в магазині.

Нагадаємо, що зміни законодавства в сфері захисту прав споживачів торкнулися і збільшення штрафних санкцій.

Результати

В результаті було виявлено просто величезну кількість порушень. Всі ми навіть не будемо вказувати. Зупинимося на основних. Загальна проблема магазинів – температурний режим зберігання продуктів.

Так температура зберігання йогурту до +6 градусів. При цьому в магазинах він лежить при температурі + 8 + 11 градусів. Таким чином термін його реалізації скорочується вдвічі!!!!  А  такий товар з терміном реалізації який добігає кінця – небезпечний для здоров’я. Це ж стосувалося і масла.

У деяких магазинах воно зберігається при плюсовій температурі, що неприпустимо згідно з інформацією виробника на упаковці. Ми знайшли масло вершкове, яке продається при температурі майже +16 градусів і воно природно було м’яким. Ми повідомили про це адміністрацію і дуже сподіваємося, що вони зроблять все для того, щоб виправити ситуацію. Така ж картина і з ковбасою.

Багато було порушень, які пов’язані з відсутністю доступу до інформації про товар. Тобто мова йде про упакований товар, на якому або взагалі нічого не було вказано, або тільки дата фасування в магазині.

Але хто виробник, що входить до складу продукту, граничні терміни його реалізації, це все те, що повинно бути або на упаковці чи на інформері поруч з полицею, на якому виставлено даний товар. Але цього немає.

Був виявлений випадок, коли під виглядом сиру продавався молоковмісний продукт. Поруч з продуктом, на упаковці якого виробник вказав термін «продукт», лежав відрізаний шматок і на ньому лежав стікер на якому цей же продукт значився вже як «сир горіховий». На жаль на наше зауваження не відреагували. Наступного разу при виявленні подібного в цьому магазині там обов’язково з’являться інспектора захисту прав споживачів.

У цьому ж магазині були відключені контрольні ваги, які до того ж були ще й брудні,  що свідчить про відсутність частого там прибирання. Також був заблокований порожніми ящиками запасний вихід.

Було виявлено порушення товарного сусідства продуктів, коли готова до вживання риба лежала поруч з квашеною капустою та огірками. Дуже б не хотілося їсти скумбрію зі смаком кислої капусти і тим більше навпаки.

ДТП: У Сумах заступник директора ДП «Сумський агролісгосп» збив двох дівчат?

У цьому магазині були відсутні документи, в яких міститься інформація про походження продуктів. За словами продавців ці документи десь на якомусь складі, на якому вони самі не знають.

Знаходили ми і протермінований товар. Так в одному з магазинів ми знайшли хлібобулочні вироби, які повинні були прибрати ще вчора.

Ми не вказуємо назви цих магазинів зараз тільки з однієї причини. Співробітники та охорона лояльно поставилися до нашої перевірки, без скандалів тощо і не відходячи виправляли те, що можна виправити відразу, а також занотовували те, що потрібно виправити потім.

Правда це стосується всіх магазинів, крім одного, де продавався  продукт під виглядом сиру. Але і їм ми даємо шанс.

Ця публікація сьогодні більше для вас – споживачі. Будьте уважні до того, що купуєте, не соромтесь питати у продавців інформацію про продукт, перевіряйте терміни і уважно читайте інформацію про умови зберігання.

При відсутності такої, краще взагалі не купуйте такий товар. Сьогодні на товарі, який явно містить барвники ми не знайшли інформацію про склад продукту. Це у всіх магазинах!  Але є барвники, які можуть викликати алергію і задуху.
Бережіть себе і своїх близьких. Ми обов’язково повернемося до перевірок в тому числі і в інших районах міста.

І в ці магазини, про які йшлося зараз, ми також обов’язково повернемося. І сподіваємося побачити там позитивні зміни про що ми обов’язково розповімо читачам або начальнику управління захисту прав споживачів в письмовому вигляді.

Товар з порушеною цілісністю упаковки
Товар з відсутністю опису та будь-якої іншої інформації

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *