На Сумщині багатодітні батьки скаржаться на перевізників, які не хочуть безкоштовно возити дітей

В Охтирці, на Сумщині, багатодітні батьки скаржаться, що перевізники не хочуть безкоштовно возити їхніх дітей, як це передбачено законодавством. Перевізники кажуть, що возять усіх пільговиків. В Укртрансбезпеці провели два рейди за скаргами батьків і зафіксували порушення на двох маршрутах.

На Сумщині багатодітні батьки скаржаться на перевізників, які не хочуть безкоштовно возити дітей

Харченко Віра опановує в Охтирській музичній школі бандуру.

«Вірочка із багатодітної сім’ї. В сім’ї 15 дітей, всі рідні діти, кожна дитина займається в музичній школі, дуже талановиті, виховані, стримані, добрі. Діти прекрасні й грають добре. Віра закінчує в цьому році музичну школу і, мабуть, буде вступати до музичного училища», – розповідає викладачка охтирської дитячої музичної школи Надія Шандиба.

На Сумщині багатодітні батьки скаржаться на перевізників, які не хочуть безкоштовно возити дітей

Восьмирічна Аніса Саггаф готується до конкурсу, виконує п’єсу Євгенія Дербенко «Лисиця-жебрачка».

Аніса – похресниця Максима Кривоноса – батька багатодітної родини.

На Сумщині багатодітні батьки скаржаться на перевізників, які не хочуть безкоштовно возити дітей

На фото у масці – Максим Кривонос.

За словами чоловіка, 2 грудня його дитину водій 5-ї маршрутки висадив й відмовившись везти безкоштовно.

«Ви користуєтеся тим, що немає батьків, які мають захищати дитину і ви бачите, що дитина беззахисна і як кошеня висаджуєте з маршрутки в темну пору року, коли йде сніг, коли слизько. У вас перевірка була, ви штраф уже платили?», – звертається до водія батько багатодітної родини Максим Кривонос.

На що водій відповідає, що за 18 років стажу не платив жодного штрафу.

«Коли возимо, коли не возимо. Воно ж у нас змінюється через раз. Зараз скасовували: АТОвців нам возити й в суботу, і в неділю нам додали, зараз ми возимо їх постійно. То в вихідні дні не було в нас», – розповідає водій маршруту №5 Сергій Стомін.

На Сумщині багатодітні батьки скаржаться на перевізників, які не хочуть безкоштовно возити дітей

Володимир Прозоров – також батько багатодітної родини. Він говорить, що вже давно його діти платять за проїзд, але після останнього здорожчання комунальних послуг і проїзду в маршрутках, питання пільг стало гостро.

«Вже років три як ми не даємо їм ці посвідчення тому що маршрутники не приймали ці посвідчення і тому діти не хотіли їздити на маршрутках. Тому що їм соромно, тому що маршрутники починають: давайте платіть і таке інше. В мене троє в музичну школу ходять, то якщо було б безкоштовно, то було б краще. То було починаючи з 3 грн, а зараз 8 грн.З 1 вересня якраз їздити й в школу, й в музичну школу. Хоч карантин і був, але потім їм все одно треба було їздити», – розповідає батько п’ятьох дітей Володимир.

Ще один багатодітний батько – Олександр Шнайдер. У нього четверо дітей, одна дитина має інвалідність.

«Мене дуже турбує питання пільгового перевезення в нашому місті. Перевізники, наче, пішли на зустріч і возять одного інваліда, а якщо їх два, їх просто вже не перевозять, кажуть: ви зобов’язані платити», – каже Олександр.

Не возять, бо не отримують компенсації

Перевізник Микола Данилюк обслуговує один міський маршрут, три по району, один міжміський і один міжобласний. Говорить, що в Охтирці діють два типи перевезень: режим загального руху і режим маршрутного таксі.

«Загальний режим і режим маршрутного таксі відрізняється тим, що зупинка – на вимогу пасажира, де не заборонено правилами дорожнього руху маршрутному таксі. У загальному режимі руху є визначені місця, так звані зупинки, і є розклад руху по якому йде. У маршрутного таксі є початкова зупинка і кінцева. В мене не укладений договір і мені ніхто, нічого не компенсує, і міська влада не може укласти, я пояснюю ще раз, не може вона укласти з перевізниками, які працюють не в загальному режимі руху», – говорить Максим Данилюк.

За Законом «Про охорону дитинства» пільговий проїзд дітям багатодітних родин гарантується в міському громадському транспорті крім таксі. Охтирський міський голова Павло Кузьменко відмовився коментувати ситуацію, пославшись на зайнятість. В охтирському управлінні соцзахисту сказали, що міською програмою передбачено відшкодування тільки рейсів, які працюють не як маршрутні таксі.

Хто возить дітей безкоштовно

«В місті у нас затверджена програма «Соціальної підтримки окремих категорій громадян» на 2019-2021 роки. Цієї програмою в нас затверджено порядок відшкодування компенсаційних виплат за надані пільги з безоплатного проїзду міським автомобільним транспортом загального користування в звичайному режимі руху. Нині в місті є 4 транспортних засоби, які охоплюють різні кінці міста і перевозять всі пільгові категорії громадян», – пояснює начальниця управління соцзахисту Охтирської міськради Тетяна Коваленко.

Два з цих автобусів – комунальні, два – приватні. За словами Максима Кривоноса автобуси ці ходять щогодини, лише в часи пік. Всього ж в Охтирці 11 приватних перевізників. І всі вони мають возити пільговиків говорять в обласному управлінні Укртрансбезпеки. Останню перевірку провели два дні тому.

«Наші два інспектори здійснювали рейдову перевірку в м. Охтирка. І на двох маршрутах був виявлений такий факт, що водії відмовили в перевезенні й було складено 2 акти за порушення транспортного законодавства в частині відмови в пільговому перевезенні. Буде винесена їм постанова за відмову згідно з чинним законодавством в розмірі 170 грн. Я думаю, що штраф малуватий, але перевізники все одно реагують на це», – говорить заступник начальника Слобожанського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки Олександр Танченко.

Відповідальність – на місцевій владі

Міська влада та перевізники користуються недосконалістю законодавства, щоб ігнорувати пільговиків говорить директор київської компанії з транспортного планування Дмитро Беспалов.

«Є багато шпарин, щоб не відшкодовувати проїзд пільговикам і є міста, що цим користуються це непоодинокий приклад, на жаль. Законодавство має суперечності величезні й тому, дійсно, багато випадків, коли за проїзд пільговиків, їх не хочуть возити безкоштовно і немає інших альтернатив як їм добиратися, треба платити. Але за це несе відповідальність місцева влада», – говорить Дмитро Беспалов.

suspilne

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *